LOKALIZACJA

Klub Motocyklowy Wehikuł
Leżajsk ul. Sportowa 1

Tel.  516 029 616

 

 

PROTOKÓŁ

Zebrania Klubowego z dnia 04.02.2022

 

W dniu 04.02.2022r. w siedzibie Klubu „WEHIKUŁ” obyło się comiesięczne zebranie członków klubu.

 

Zebranie prowadził Prezes - „CYGAN”.

Na początku zebrania przedstawiona została aktualna sytuacja dotycząca siedziby klubu: z dniem 31.12.2021 została rozwiązana umowa na wynajem lokalu. Rozwiązanie umowy związane jest ze zmianą zarządcy obiektu. Dotychczasowy MOSiR przestał nim być, a nowo powołana komórka w Urzędzie Miasta w Leżajsku nie posiada osoby nią kierującej. Do czasu powołania nowego zarządcy pozostajemy w lokalu.

Następnie zebranym członkom klubu została przekazana informacja, że wysokość składek nie ulega zmianie.

Poruszona została również kwestia nieaktywnych członków klubu. Nowy obecny prezes nie jest zwolennikiem usuwania członków, którzy w ostatnim okresie czasu nie uczestniczyli w życiu klubu. Osoba taka będzie pełnoprawnym członkiem klubu tak długo jak długo będzie chciał, ale równocześnie będą z nimi prowadzone rozmowy w celu ustalenia czy taka osoba chce być nadal członkiem klubu.

Przez ostatnie lata funkcjonowała zasada „nowy członek na miejsce ustępującego – 1 za 1”. Obecnie propozycja Zarządu jest taka, aby otworzyć listę i przyjąć nowych kandydatów. Postawiony został jednak jeden warunek: głosowanie za przyjęciem w poczet członków kandydata może nastąpić za minimum 12 m-cy, a w czasie kandydatury osoba taka ma prawa i obowiązki jakie wynikają ze statutu.

Kolejnym punktem poruszonym na zebraniu jest fanpage fb. Klub potrzebuje osoby do jej prowadzenia.

Deklarację jej prowadzenia złożył „MŁODY”

W roku ubiegłym prowadzono była dyskusja na temat wizytowych koszul klubowych. Jak wynika ze wstępnej kalkulacji koszt 1 szt. Wynosić będzie ok. 150-160 zł.

W dniach 11-13.03.2022 obędzie się zimowy wyjazd klubowy na zaproszenie klubu MOTORABKA – MotoNarty – Poronin. Szczegóły wyjazdu zostaną omówione podczas zebrania marcowego.

 

W roku 2022 planowane jest zorganizowanie 3-4 klubowych wyjazdów:

1)-maj  – Skalne Miasto – Czechy

2) lipiec – Rumunia

3) lipiec – Piknik Country Mrągowo

4) sierpień – IPA

 

Uczestnictwo w Rajdzie Motocyklowym IPA zostało przez organizatora dość drastycznie ograniczone. Klub na pierwotnie zgłoszonych miejsc otrzymał 11. Koszt imprezy 490 zł/osoba.

Propozycja Zarządu dotycząca w/w rajdu: wyjazd scricte motocyklowy, bez plecaków i samochodów.

 

Jesienią planowane jest , jak w roku ubiegłym, zorganizowanie weekendowego wyjazdu klubowego w celu zacieśnienia więzów klubowych.

 

W tym miejscu prezes zakończył swoje wystąpienie, udzielając głosu zebranym członkom w celu rozpoczęcia dyskusji i przedstawienia wolny wniosków.

Podjęty został temat zmian szarf na kamizelkach klubowych. Ich kształt nie budzi żadnych zastrzeżeń, natomiast umieszczone na nich napisy są nieczytelne i źle się kojarzą.

W wyniku dyskusji „KONIU” złożył wniosek o dopisanie do statutu w §8 szarf jako uzupełnienie barw klubowych

W związku z brakiem innych wniosków zakończono posiedzenie.

 

 

 

 

 

                                                                                                                       ________________________________

                                                                                                                                             /sekretarz/

 

 

W załączeniu :

  • Lista obecności spotkania luty 2022

Historia modelu

Motocykl słynnej niemieckiej wytwórni NSU z Neckarlsulm, produkującej motocykle w latach 1901-1966. Słynna seria S/OS/OSL, zaprojektowana przez angielskiego konstruktora Waltera Moore'a - poprzednio pracującego dla angielskiego Nortona, zawierała maszyny o pojemności od 200 do 600 cm3. Model 351 OSL reprezentował średnią klasę pojemnościową. Był najmniejszym z tzw. "dużych OSL-ek", jednak posiadał to samo nadwozie co silniejszy model 501 OSL. Górnozaworowe silniki i lekka konstrukcja OSL-ek stawiały te motocykle w grupie motocykli sportowych. W zasadzie była to nieco uproszczona, popularna wersja ówczesnego "supersporta" - modelu 350 i 500 SS z napędem rozrządu wałkiem królewskim, który na przełomie lat 20-tych i 30-tych świecił triumfy w najsłynniejszych międzynarodowych zawodach motocyklowych.

Po wojnie, w latah 50-tych, produkowano oparty na tym samym zespole napędowym model "Konsul", wyposażony już jednak w teleskopowe zawieszenie z przodu i suwakowe zawieszenie z tyłu.

Więcej informacji o motocyklach NSU możecie znaleźć na stronie: www.nsu.riders.pl.

 

Mój motocykl

Jestem właścicielem NSU 351 OSL z 1938-go roku od początku lat 90-tych. Motocykl jest od wielu lat restaurowany i uzupełniany oryginalnymi częściami, jednocześnie będąc użytkowanym. Na 2012 rok zaplanowałem ostateczne odnowienie wizualne motocykla (malowanie i powłoki galwaniczne według wykonania fabrycznego z 1938-go roku). Zostaną też wymienione na właściwe ostatnie nieoryginalne lub niewłaściwe rocznikowo części (np. kierownica z całym osprzętem, tłumiki, kompletna lampa przednia, puszki narzędziowe, podnóżki).

 

Stan 1992 roku

Stan 1999 roku

 

Stan 2000 roku

 

Dane techniczne

Silnik:

  • typ: jednocylindrowy, czterosuwowy, górnozaworowy
  • rozrząd: OHV, sprężyny zaworowe podwójne, śrubowe
  • głowica: aluminiowa, zawory zakryte
  • cylinder: żeliwny
  • tłok: ze stopu lekkiego
  • układ korbowy: w stopie korbowodu łożysko rolkowe, dwurzędowe z koszykiem
  • średnica cylindra x skok tłoka: 75 mm x 79 mm
  • pojemność skokowa: 346 cm3
  • stopień sprężania: 1:6,3
  • maksymalne wyprzedzenie zapłonu: 12 mm przed GMP, sterownie ręczne
  • smarowanie: układ zamknięty z tzw. "suchą" miska olejową i zewnętrznym zbiornikiem oleju, podwójna zębata pompa oleju, filtr siatkowy w zbiorniku
  • gaźnik: Amal (M76/455) lub Grätzin (KE 25), średnica gardzieli 25 mm
  • moc maksymalna: 18 KM
  • obroty maksymalne: 5020 obr/min (przy 110 km/h)
  • obroty normalne: 2740 obr/min (przy 60 km/h)

Skrzynia biegów:

  • typ: 4 biegowa (firmy NSU), z przełączaniem nożnym, systemem "angielskim" po prawej stronie (lub ręcznym, za dopłatą), przy sterowaniu nożnym wyposażona w tzw. automat
  • przełożenia: 1:2,66 (I), 1:1,77 (II), 1:1,2 (III), 1:1 (IV)

Przeniesienie napędu:

  • z silnika na skrzynię biegów: łańcuchem rolkowym 1/2" x 5/16"
  • ze skrzyni biegów na tylne koło: łańcuchem rolkowym 5/8" x 1/4", przełożenie 1:2,37 (solo) lub 1:2,5 (z wózkiem bocznym)
  • przełożenie całkowite solo: 1:15,4 (I), 1:10,2 (II), 1:6,96 (III), 1:5,79 (IV)
  • przełożenie całkowite z wózkiem: 1:18,3 (I), 1:12,2 (II), 1:8,3 (III), 1:6,88 (IV)
  • sprzęgło: wielotarczowe (pół)suche, okładziny "twarde" firmy Jurid, sterowanie ręczne

Instalacja elektryczna:

  • typ: 6 V, minus na masę
  • prądnica: zblokowana z przerywaczem i regulatorem napięcia, typ BOSCH B142 BLS 46, o mocy 30 W, napędzana łańcuchem 3/8" x 5/32"
  • cewka zapłonowa: BOSCH TC6A8
  • świeca zapłonowa: BOSCH W175T1 lub przy dużych obciążeniach BOSCH W260T1, gwint M14 x 1,25
  • akumulator: 7 Ah (typ BGD 312 A2 firmy BOSCH)
  • lampa przednia: BOSCH EAS 170 x 2T42 lub EAS 170 x 2T114, żarówki 25/25 W (Osram 25/20 W *), 3 W, opcjonalnie licznik Veigel
  • przełącznik świateł i sygnału: BOSCH LSH 16/1Z (sterowanie przełącznika elektrycznego świateł znajdującego się w lampie za pomocą linki Bowdena)
  • lampa tylna: BOSCH JN 5 S 12 (IN 5 S 8 *), żarówka 3 W
  • sygnał: BOSCH FD 6 DS 17 (FD 6 CS 17/3 *)

Nadwozie:

  • rama mufowa lutowana na mosiądz (tzw. twardy lut), otwarta (silnik jest elementem nośnym)
  • zawieszenie przednie: widelec trapezowy (typu Webb), rurowy, z pojedynczą centralną sprężyną o progresywnej charakterystyce, amortyzatory cierne
  • zawieszenie tylne: sztywne
  • osprzęt kierownicy: firmy Amal, cierny amortyzator skrętu
  • pojemność zbiornika paliwa: 12,5 l
  • pojemność zbiornika oleju: 2,5 l
  • wysokość siodła kierowcy: 710 mm
  • rozstaw osi: 1420 mm
  • wysokość (max): 940 mm
  • szerokość (max): 770 mm
  • długość (max): 2020 mm
  • ciężar motocykla: 175 kg
  • obręcze kół: 2 1/2" x 19"
  • ogumienie: 3,25 x 19"
  • hamulce: bębnowe

Dane eksploatacyjne:

  • obciążenie maksymalne: 180 kg
  • zużycie paliwa: 3,15 l / 100 km
  • zużycie oleju: 0,1 l /100 km
  • prędkość maksymalna: 110 km/h
  • luzy zaworowe (przy ciepłym silniku !!!): 0,25 mm (wydechowy), 0,2 mm (ssący), regulacja co 8000-10000 km
  • ciśnienie w oponach: - przy obciążeniu tylko kierowcą: 1,25 atm. (przód), 1,8 atm. (tył); - przy obciążeniu kierowcą i pasażerem: 1,25 atm. (przód), 2,3 atm. (tył)

* - według innych źródeł

Copyright © 2024, Wehikuł. All Rights Reserved.

Design by: DiabloDesign.eu